Det går att dela upp arbetet på en arbetsorder och boka in på olika dagar samt även på olika tekniker.
För att aktivera eller avaktivera gör följande.
Gör så här för att aktivera den.
Logga in med ditt "Admin" -konto.
Klicka på: "Inställningar" -> "Avancerade inställningar"
Klicka på: "Arbetsorder"
Under fliken ”Detaljer” bocka i "Tillåt flera arbetsuppgifter"
Ange arbetsuppgifter.
Du har möjlighet att skapa de olika val du vill ha tillgängliga för vilken typ av arbete som ska utföras.
Gör så här för att anpassa dessa.
Logga in med ditt "Admin" -konto.
Klicka på: "Inställningar" -> "Avancerade inställningar"
Klicka på: "Arbetsmoment"
Här kan du lägga till och ta bort val du vill ha tillgängliga.
Se exempel nedan, och förkortningen i programmet är på engelska så det kan vara bra att fortsätta med samma struktur.
Boka in arbetsordern i kalendern.
Genom att trycka på bokningen öppnas sidofönstret för vald bokning.
Tryck på ”konvertera till delade arbetsuppgifter”.
Nu har den bokade teknikern lagts till.
För att redigera befintlig bokning tryck på pennan och gör de ändringar som behövs.
För att lägga till en till bokning tryck på ”+”.
Välj arbetsuppgift samt tid, du kan även skriva en beskrivning.
För att välja tekniker samt dag tryck på pennan.
Håller du muspekaren över en multibokning markeras alla relaterade bokningar på samma order i kalendern.
Om du ser den här ikonen på en uppgift beror det på att inget datum och tid för att utföra uppgiften har valts,
vilket också betyder att den inte kommer att visas i kalendern.
Det går även att komma åt denna från arbetsordern, för att ta bort funktionen från denna arbetsorder tryck här.