Det går att märka arbetsordern med dessa kategorier för hur bokningen kommit in.
• Epost
• Personlig kontakt
• Telefon
• Webbokning
Du fyller i detta när du skapar en ny arbetsorder under ”Ursprungskälla”.
Vill du fylla i senare så finns denna under ”kund” fliken på arbetsordern.
För att aktivera detta, gör följande:
Logga in med ditt "Admin"-konto.
Klicka på: "Inställningar" -> "Avancerade inställningar"
Klicka på: "Arbetsorder"
Välj fliken ”Användargränssnitt” och bocka i ”Använd försäljningskälla”.
Det går att göra fältet tvingande, det innebär att det måste fyllas i innan du kan skapa arbetsordern.
För att aktivera detta, gör följande:
Logga in med ditt "Admin"-konto.
Klicka på: "Inställningar" -> "Avancerade inställningar"
Klicka på: "Arbetsorder"
Välj fliken ”Användargränssnitt” och bocka i ”Ursprungskälla obligatoriskt”.
Du kan även ha förvald ursprungskälla.
För att aktivera detta, gör följande:
Logga in med ditt "Admin"-konto.
Klicka på: "Inställningar" -> "Avancerade inställningar"
Klicka på: "Arbetsorder"
Välj fliken ”Standardvärden” och välj ”Förvald ursprungskälla”